Ըստ մեկ դասակարգման` հոգին ունի երկու մաս կամ զորություն` միտք և կամք, իսկ ըստ մեկ ուրիշ դասակարգման` հոգին եռամասնյա է: Հոգու երեք զորություններն են` բանական (միտք, բանականություն), ցասմնական (կամ բարկական. Ցասում կամ բարկություն) և ցանկական (ցանկություն):
Մարդու մեջ այս առաքինության առկայությունն է գրավականը մյուս բոլոր առաքինությունների ճիշտ գործունեության. Նա է, որ թույլ չի տալիս, որ առաջանան դրանց հակադիր ու տարաբևեռ մոլությունները: Ուստի և պատահական չէ, որ «արդարութիւն» և «ուղղութիւն» կամ «արդար» և «ուղիղ» բառերը գրաբարում հոմանիշ են: Անիրավության ու զեխության (այսինքն` արդարության պակասի) հետևանքով խոհեմությունը մարդու մեջ «ավելանալով» վերածվում է խորամանկության, որը մարդւոն մղում է կեղծելու, խաբելու ու դավելու, ուրիշներին գիտակցաբար ու շահախնդրորեն մոլորեցնելու` ի վնաս նրանց, և այլ նմանատիպ չարիքներ գործելու: Իսկ «պակասելով»` խոհեմությունը վերածվում է անզգամության, որի մեջ գտնվող մարդը, իր խղճի անզգյության պատճառով, կամովին, հոժարությամբ և թույլատրելին ու անթույլատրելին գիտենալով հանդերձ, համառորեն անթույլատրելին, այսինքն` չարիք է գործում` արհամարհելով բարին ու ճշմարտությունը: ՇԱՐՈՒՆԱԿԵԼԻ Աղբյուրը` www.facebook.com/sseahm |